כל מה שחשוב לדעת

אילו פרמטרים יכולים להעניק לכם נקודות זכות חשובות במס?

קיימות סיטואציות חיים רבות המעניקות לשכירים נקודות זיכוי במס. החל מהנושאים הטריוויאליים ביותר וכלה בסעיפים שפחות מוכרים. השווי של כל נקודה כזו נכון לשנת  2021 הוא 218 שקלים לחודש. ראשית לכל תושב ישראל קיימת זכאות 2.25 נקודות זכות, הטבה ששווה כמעט 6000 ₪ בכל שנה. נשים זוכות לחצי נקודת זכות שהיא יותר מ 1200 ₪ לכל שנה. שני נתונים אלה מוטמעים אוטומטית בתוכנות השכר בישראל. לאחר מכן, מצב משפחתי משפיע על כמות נקודות הזכות המגיעות לכם. אדם שיש לו בן זוג שאין לו הכנסה זכאי לנקודת זכות אחת. הורים לילדים עד גיל חמש זכאים לנקודת מס אחת מהיום שנולדו (מ-2017 בשנה הראשונה אחד מההורים זכאי ל 1.5 נקודות זכות) וכן לנקודות זכות נוספות עד הגיעם של הילדים לגיל 18. לכן, אם במהלך השנים שבהן עבדתם, נוספו ילדים חדשים במשפחה, כדאי לעדכן את מחלקת משאבי האנוש. מעבר לכך, גם חיילים משוחררים (כולל מסיימי שירות לאומי אזרחי), בעלי תארים, בעלי נכויות שונות ועוד זכאים לנקודות מס. במהלך הכנת הדו"ח השנתי נבדקים שינויים בסטטוס המשפחתי שלכם ואנו מוודאים כי אתם מקבלים את כל נקודות הזכות המגיעות לכם לאותה שנה. מדובר בסכומים שיכולים להגיע לאלפי שקלים לכל אחד מבני הזוג במשפחה וחבל לוותר עליהם.

אי רציפות
בעבודה

מלבד נקודות זכות שעשויות להעניק לכם הטבת מס שאולי לא קיבלתם בשנים האחרונה, קיימת סיבה נוספת להחזר – אי רציפות במקומות עבודה. חלק מהעובדים במשק נמצאים במשך שש או שבע שנים באותו מקום עבודה ועובדים מדי חודש במשכורת דומה. אחרים, מחליפים מקום עבודה כל מספר שנים ולעיתים יש גם שנים שלא עבדו כלל.

לכן, בשקלול הממוצע השנתי יצא כי למעשה שילמתם מס כאילו עבדתם כל חודש. כאשר מחשבים את המס מחדש עשויים לגלות כי הייתם צריכים לשלם כאלף־אלפיים שקלים פחות מס מדי שנה!

בנוסף, אם השכר שלכם השתנה מדי חודש משום שעבדתם לפעמים שעות נוספות ולפעמים החסרתם שעות, תגלו כי ייתכן והסכום הכולל ששילמתם היה גבוה מהנדרש. אנו נמצא עבורכם את החודשים הללו ונחשב מחדש כמה באמת הייתם אמורים לשלם.

חופשות לידה
וחל"ת

היבט נוסף שיוצר פערים בין המס שהייתם צריכים לשלם למס ששילמתם בפועל הוא תקופות שלא עבדתם מסיבות שונות. למשל, יציאה לחופשת לידה או חופשת מחלה ארוכה, פציעות שונות ואפילו טיפולים שעברתם. כל אירועי החיים הללו יוצרים תמונת מס שונה מזו שרשויות המס מקבלות בפועל בחודשים שכן עבדתם במהלך השנה.

בתקופת הקורונה, למשל, עובדים רבים הוצאו לחל"ת. בתקופה ההיא הם לא שילמו מס, ולכן, אם עבדו חצי שנה מתוך שנת 2020 ועוד חצי שנה בשנת 2021, ייתכן שעבור השנתיים הללו הצטברו תשלומי יתר גבוהים.

אנו יכולים לסייע לכם לזהות את התקופות הללו ולבדוק האם באמת יש סיבה לקבל החזר מס.

הפקדות לקרנות שונות ותרומות

הידעתם כי אם הפקדתם סכום לביטוח חיים באופן עצמאי, כמו גם לקרנות פנסיה או קופות גמל, עבור משכורת ללא תנאים סוציאליים אתם זכאים להטבת מס? כמו כן, אם תרמתם מעל 180 שקלים למוסדות בעלי סעיף 46 תזכו להטבת מס נוספת. אם לא ניצלתם את ההטבות הללו עד היום, כנראה שהם לא דווחו כלל למס הכנסה. זה הזמן לקבל את ההחזר עבורם, ולממש כל זכות שמגיעה לכם בתחום הטבות המס.

הכספים שלכם היו בידי המדינה, האם מגיעה לכם ריבית חזרה?

אחת החדשות הטובות לשכירים בישראל היא העובדה שהמדינה משלמת לא רק את הפרשי המס העודפים, אלא גם ריבית נאה. לכל ההחזרים משש השנים הקודמות להגשת הבקשה הכוללים גם את הפרשי הצמדה וריבית של 4%. מדוע? משום שכל 100 שקלים שאתם מקבלים באיחור של מספר שנים, שווים פחות כאשר אתם רוכשים בהם מוצרים בחנויות כיום. המדינה מפצה אתכם על הזמן הזה שבה החזירה בכספכם.

לכן, כאשר אנו מבקשים עבורכם את החזרי המס, כדאי לדעת שהם יהיו גבוהים יותר מסכום הנטו ששילמתם ביתר.

פרדוקס "העשיר משלם פחות"

לאורך השנים האחרונות העובדה כי עשירי העולם וגם ישראל משלמים פחות מס ידועה. דו"חות שהודלפו ביוני 2021 עם דיווחי המס של ג'ף בזוס, אילון מאסק, וורן באפט ואחרים המחישו עד כמה ניתן באופן חוקי לחלוטין לקבל החזרי מס ולשלם שיעור מינימלי מההכנסות. זאת, בעוד עסקים קטנים ועצמאיים ממוסים בשיעור שעולה לעיתים 1500% יותר מעשירי העולם (מבחינה היחס בין היקף ההכנסה למס עצמו). מה הסוד של עשירים אלה? תכנון מס מקצועי והגשת דו"חות מס על ידי רואי חשבון מיומנים. כעת, כל שכיר יכול ליהנות מבחינה מדוקדקת יותר של האפשרות לשלם את המס המינימלי. בחברתנו אנו פועלים עם רואה חשבון מנוסה, בעל ניסיון של 25 שנים שעבד גם ברשות המיסים בעברו ומכיר על בוריו את חוקי המס. הוא מסוגל לסייע לכל שכיר לקבל את הסכום המגיע לו, כל זאת ללא כל סיכון ובעבודה על בסיס אחוזים בלבד (למעט דמי פתיחת תיק נמוכים לאחר בדיקת זכאות להחזר מס).

מה קורה אם לא מבקשים החזרי מס?

למרבה הצער, המדינה אינה רודפת אחריכם כדי להשיב כספים. כל עוד לא תבקשו החזרי מס לא תזכו להם. יתרה מזאת, אם עברו שבע שנים מאז שעבדתם במקום כלשהו, והגיע לכם החזר מס, לא תוכלו לקבלו. הסיבה לכך היא שקיימת התיישנות מהשנה שבה מגישים את דו"ח המס הזה. בדו"ח מבקר המדינה שיצא באוקטובר 2021 צוין במפורש כי שכירים רבים אינם ממצים את זכויותיהם מחוסר ידע, והמדינה גובה אלפי שקלים ללא הצדקה מהאזרחים.

שאלות/תשובות

איך אדע האם אני זכאי להחזר מס?

בעזרת שאלון קצרצר נוכל להעריך את הסיכויים לקבלת החזר מס. חישוב החזר מס מתבצע עד 6 שנים אחורה, כך שאם שילמתם מס הכנסה בשנים אלו אז יש סיכויים גבוהים שתהיו זכאים להחזר

האם כל מי שמגיש בקשה להחזר מס זכאי לכסף?

התשובה היא חד וחלק לא. אמנם מרבית הלקוחות שלנו קיבלו כספים לאורך השנים אך זה בזכות הבחינה המעמיקה שלנו. כאשר אנחנו מתרשמים כי לא ניתן לקבל כסף חזרה או שמתברר לנו במהלך הבדיקה כי הלקוח יהיה חייב כספים למס הכנסה אם נגיש את המסמכים אז אנחנו לא עושים זאת ומיידעים את הלקוח

מה היתרון של מס ישיר על המתחרים?

עסקים רבים מבצעים החזרי מס מה שנקרא ״על הדרך״, כלומר זה לא העיסוק המרכזי שלהם ולכן הם אינם שולטים בחומר כפי שנדרש. לנו יש ניסיון ארוך שנים, היכרות מעמיקה עם רשויות המסים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום, שעושים כל שביכולתם על מנת להשיג ללקוחות שלנו את המקסימום

אני חושש שהגשת דו"ח למס הכנסה תגרום להם "להתלבש" עלי ובעתיד מס הכנסה ידרוש ממני כל שנה להגיש דו"ח?

הגשת דוח החזר למס יוצרת רישום אצל מס הכנסה אבל בהחלט לא מדובר בפתיחת תיק. מדובר בפעולה רישומית וחד פעמית בלבד אין צורך להילחץ

האם רק שכירים זכאים להחזר מס או שגם עצמאיים זכאים לכך?

בעיקרון ניתן להגיש דוח החזר מס גם עבור עצמאיים אך אנו מתמחים בטיפול בשכירים

לסיכום, אם גם אתם מעוניינים לקבל את ההחזר המקסימלי על המס ששילמתם – פנו אלינו עוד היום ועמדו על זכויותיכם. ייתכן ומגיעים לכם אלפי שקלים ואינכם מודעים לכך

לאחר השארת פרטים מומחה מטעמנו יחזור אלייך
ויבדוק את זכאותך לקבלת ההחזר מס

לאחר השארת פרטים מומחה מטעמנו יחזור אלייך
ויבדוק את זכאותך לקבלת החזר מס

אל תשאיר את הכסף שלך בקופת המדינה!

לאחר השארת פרטים מומחה מטעמנו יחזור אלייך
ויבדוק את זכאותך לקבלת ההחזר מס.

לאחר השארת פרטים נציג מטעמנו יחזור אלייך
ויבדוק את זכאותך לקבלת ההחזר מס